fredag 5. juli 2013

Oslo Anorakk


Jeg har strikket en Oslo Anorakk til minsten. Kjøpte et garn-kit hos Pickles sammen med mønsteret, se HER. Garnet er strikket i enkel tråd Albuelita Tjukk Merino.
Det var mitt første møte med dette garnet, så utrulig mykt, tjukt og deilig garn!
 
 
 
 
 

 
Jeg endte opp med å strikke bolen nesten 2 ganger. Jeg la først opp til str 2 år, tenkte det ville passe min 1 åring til høsten. Men halvveis opp bolen skjønte jeg at den ble alt for liten. Jeg begynte på nytt og la opp til str 4 år. Og målene ved ferdig jakke viser at den er akkurat så bred som til str 2 år. Jeg vet jeg strikker forholdsvis stramt, men så stramt??
Uansett, så er jeg kjempefornøyd med jakka. Kommer garantert til å strikke noe med dette myke garnet igjen! Fort går det også, på pinner str 5.
 
Jeg får alltid strikka mer om sommeren enn ellers i året. Det blir bil-strikking, hytte-strikking og på besøk-strikking. Har derfor en del prosjekter påbegynt og noe i hodet. Og så har jeg flere prosjekter ferdig som mangler knapper og montering.
 
Ha en fin sommer!!
 
- Marianne -

1 kommentar:

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin