fredag 15. april 2011

DT - Sukkersøtt #121: Egg

Nå er det snart påske og Sukkersøtt lader opp med en oppgave som skal gå over to uker. Tema er:
Bruk egg som motiv eller pynt, eller rett og slett dekorer et påskeegg.


Premien denne gangen er sponsa av Kort & Godt.

Jeg har laga denne kreasjonen:

Jeg laga en liten eske og brukte en dies fra spellbinders i topp og bunn. 
Langs kantene på esken har jeg brukt stempler fra Norsk Stempelblad. Alle paneler er svertet med Dirstress Ink i fargen Peeled Paint.
  

På lokket av esken satte jeg et mini-easel kort. Motivet er fra hÄnglar. Hun er malt i fargene Peeled Paint og Spiced Marmelade (blanda med mye vann, jeg ville ha temmelig duse farger på henne).

Fugleredet fant jeg nederst i påskepynt-esken min. Jeg fjerna de kyllingene som sto oppi (de hadde sett bedre dager), putta oppi et halvt egg og en ny påskekylling fikk plass i egget.

Teksten "God påske" er også fra hÄnglar.


Det ble noe "feil" med easel kortet slik at det ikke vill stå av seg selv - så jeg endte opp med å lime det fast.
Under esken satt jeg knottene til Tim Holtz.


Sommerfuglen er en punch fra Martha Stewart, de gule "dottene" er fra en pose jeg hadde liggende, trur de er kjøpt på Panduro. Blomsten er fra Prima og sløyfa er kjøpt på Papirloftet.

Her er innsiden av esken. Teksten er fra Stempelglede og jeg har stempla med Peeled Paint.


Denne esken blir en påskegave til mine besteforeldre. Jeg har lenge tenkt at de skulle få en gave "uten noen grunn", kun fordijeg setter så stor pris på dem. De liker ikke sjokolade (!!) så jeg vet ikke helt hva jeg skal putte oppi enda.

Jeg deltar også i disse utfordringene:
- Scrapperiket: Metall (Knottene til Tim Holtz)
A Spoon full of sugar: All creatures
Allsorts Challenge: Anything but square

Ønsker alle en fin helg og god påske!!
Takk for at du stikker innom bloggen min :-)

Klem, Marianne


 

13 kommentarer:

  1. Dette var en kjempekoselig eske. Herlig pyntet og fine farger. Søtt med egget og kyllingen.

    SvarSlett
  2. Denne esken er kjempe nydelig, Marianne:O) Lekre farger, flott design og skikkelig koselig pyntet:) Denne blir de glad for!
    Ha ei trivelig helg og en riktig god påske.
    Klemmer fra Nancy;O)

    SvarSlett
  3. Så nydelig gave til besteforeldrene dine Marianne! Du er så flink til å fargelegge du!

    Ha en flott helg!
    Klem Kari

    SvarSlett
  4. A very sweet idea ~ Fantastic
    Thanks for joining our challenges at ALLSORTS & ASFOS this week, Good Luck
    Hugz Fleur xXx

    SvarSlett
  5. Skikkelig lekker kort-eske. De kyllingene oppå eska gir med veldige assosiasjoner til barndommens påskepynt.
    Håper du får en flott påske. Klem :o)

    SvarSlett
  6. Fy FABIAN for ei lekker eske /kort du har laget med så mange flotte detaljer, nyyydelig :D
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår, hilsen Unni på Scrapperiket :D

    SvarSlett
  7. Oi for en lekker eske du har laget :)
    Flotte farger, og fin pynt :)

    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår!
    Ha en flott helg :)

    Kristine
    Scrapperiket

    SvarSlett
  8. Oj, for et praktverk, Marianne ! Utrolig flott eske, og nydelig med et mindre staffelikort oppå :-) Flott pynting, og så vakkert med de duse fargene du har brukt. Fargeleggingen er helt super.
    Ønsker deg en fortsatt god påske.

    SvarSlett
  9. Så nydelig pyntet eske, her var det mange fine detaljer og masse forseggjort arbeid. Likte veldig godt de svale fargene du har brukt. Kyllingpynten får meg til å tenke på påske i "gamle" dager.
    God påske:)
    Klem Sissel

    SvarSlett
  10. A gorgeous Easter Project hun! Thanks for joining in with our Easter Challenge over at Creative Wednesday's Inspirations Challenge Blog! xxx

    SvarSlett
  11. WOW this is absolutely stunning a beautifully designed project thank you for joining us at Creative Inspirations
    Hugs
    Lorraine x

    SvarSlett
  12. Beautiful, beautiful Easter box/card! Love those little chickies! Hugs, Lesley

    SvarSlett
  13. Lekkert påske kort/eske!! Kjempe flott layout og fine detaljer:-)
    Riktig god påske! Klem Laila.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin